لپ تاپ ها اولین کامپیوتر های قابل حمل بوده اند. سپس تبلت و  نوت بوک ها که مشابه لپ تاپ هستند، با کاهش مصرف، طول عمر باتری ، سرعت پردازنده و … از نظر اندازه و سایز بهینه شده اند. نهایتا لپ تاپ اولترابوک به عنوان کوچکترین نوت بوک یا تبلت به بازار آمد، اما با اجزای داخلی و توانایی های محاسباتی بیشتر شبیه به لپ تاپ تمام عیار است.

این حداقل انتظاری است که می توان از این لپتاپ ها داشت. این لپ تاپ ها توانستند بخش بزرگی از بازار کامپیوتر خانگی و تجاری را بخود اختصاص دهند. این در حالی است که اصطلاح Ultrabook توسط شرکت اینتل مطرح و بعنوان علامت تجاری شرکت اینتل شناخته شد. و سپس بعنوان یک محصول شناخته شده گسترش یافت.

 

لپ تاپ اولترابوک چیست؟

 

تاریخچه لپ تاپ اولترابوک

اصطلاح  Ultrabook در سال ۲۰۱۱ توسط شرکت اینتل مطرح شد(و سپس نشان تجاری شد). اولترابوک با گسترش تبلت و نوت بوک های کم مصرف به محبوبیت رسیدند.

این شرکت در حال توسعه محصولات خود برای مصرف کنندگانی است که بدنبال لپ تاپ هایی در تمام اندازه ها هستند و دارای پردازنده های سریعتری هستند و همچنین دیگر ویژگی هایی که در سیستم با کانفیگ بالاتر یافت می شود.

به طور خاص اینتل نسل جدیدی از پردازنده های کم انرژی و کم حرارت با the tight confines of a small laptop frame while که با سیکل زمانی ۲ گیگاهرتز و یا بیشتر عمل می کند. این شرکت با تعداد زیادی از تولید کنندگان کامپیوتر کار می کند تا تا تراشه های خود را با وسایل ذخیره سازی پیشرفته و تکنولوژی باتری ترکیب کند و اولین سیستم های دارای برچسب قابل حمل و بسیار قدرتمند را در سال ۲۰۱۱  در دسترس ندگان قرار  داده است.

در سال های نخست معرفی محصولات لپ تاپ اولترابوک ،استفاده از لغت اولترا بوک به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد. بعضی از تحلیلگران علت این امر را به سردرگمی مصرف کنندگان در مورد برچسبی که در کنار نوت بوک های موجود و تبلت های ۲-in-1s می باشند، نسبت داده اند .

چگونه می توانم یک لپ تاپ اولترابوک بخرم؟

با این حال، سازندگان کامپیوتر به طور منظم سیستم های جدیدی را معرفی می کنند که مشخصات سخت افزاری اینتل  را برای لپ تاپ اولترابوک تعریف می کنند. اما اکثر تولیدکنندگان تصمیم به این مدل ها در xBook یا Ultrax و نام های تجاری خودشان دارند.  و یا اضافه کردن   Ultrabook  به نام سیستم مانند مارک هایی که  به بازار ارائه شده است. لپ تاپ اولترابوک دارای قدرت بالا، فوق العاده سبک و فوق العاده سریع هستند.

چه چیزی بعنوان استاندارد لپ تاپ اولترابوک شناخته شده است؟

استانداردهای Ultrabook اینتل برای چندین سال به طور عمومی به روز نشده است. اما هنوز هم وجود دارد. به طور رسمی لپ تاپی دارای شرایط Ultrabook ( مشخصات فنی نوع پردازنده و غیره که مختصرا توضیح داده شده است  ) می باشد که با مشخصات فیزیکی زیر ارائه شده باشد.

ارتفاع

۰٫۷۸۷ اینچ (۲۰ میلی متر) برای لپ تاپ هایی با صفحه نمایش کوچکتر از ۱۴ اینچ

۰٫۹۰۵ اینچ (۲۳ میلی متر) برای لپ تاپ هایی با صفحه نمایش بزرگتر از ۱۴ اینچ

طول عمر باتری

حداقل ۶ ساعت پخش فیلم HD 9 hours of Windows OS idle time

Resume Time (How long to wake up from hibernation?):

۳ seconds or less

ویژگی های Ultrabook ( طبق آخرین بروز رسانی های اولترا بوک در سال ۲۰۱۳ ) همچنین شامل الزامات خاصی برای پردازنده های اینتل با ولتاژ پایین و انواع خاصی از نرم افزار مدیریت سیستم Intel می باشد. این مشخصات نیازمند یک صفحه نمایش لمسی هستند. ( گزارش شده بر اساس  نظر اینتل( به لطف مطالعات کاربران)) . که کاربران بطور متداول دستورات لمسی را روی صفحه کلید اجرا می کند.

توجه داشته باشید استاندارد های اولترا بوک حداکثر اندازه صفحه نمایش ها را تعیین نمی کند. بنابراین یک لپ تاپ اولترا بوک واقعا می تواند بسیار بزرگ باشد.

می توان گفت نمایشگری ۱۵ اینچی است، که از نظر لایسنس، نوع پردازنده و غیره نیز مطابقت داشته باشد. البته، معمولا استانداردهای ارتفاع برای لپ تاپ اولترابوک همیشه حداکثر اندازه صفحه نمایش را در نظر می گیرد. ( حداقل تا زمانی که پیشرفت تکنولوژی امکان ایجاد صفحه نمایش بزرگتر و  سبکتر  را فراهم کند.

اگر علاقمند به مطالعه این مطلب یبه زبان اصلی هستید روی لینک کلیک کنید.


اطلاعات و معرفی لپ تاپ ها اولترابوک ,اینتل ,پردازنده ,صفحه ,شرکت ,سیستم ,صفحه نمایش ,شرکت اینتل ,حداکثر اندازه ,اندازه صفحه ,اینتل مطرح منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فیلم رنگی پناه مارانی کار اینترنتی پاره وقت آنلاین اخبار تکنولوژی بازاریابی هنر خرید کتاب ، بانک کتاب ، خرید اینترنتی کتاب ، کتب درسی ، ارسا بزرگترین مرجع دانلود و تفریحی فارسی زبانان